Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Träning ger färdighet ..?

Av Zara - 25 juni 2013 15:46

Ja vist gör de det... Frågan är bara när jag är nöjd!
Har tränat hundarna lite nu på eftermiddagen ... Var inte särskilt peppar då vi tränade sist blev Willy väldigt deppad... Vilket jag märkt av även hemma i vardagen. Mitt upplägg under träning och tävling (om jag får välja) är att alltid köra Wilda först. Detta för att hon är min säkerhet och vi kan verkligen förstå och läsa av varandra. Kör jag henne först vet jag var jag behöver vara extra uppmärksam med Willy. Så sagt och gjort körde jag Wilda först. Vlket gick bra, allt flöt på bra. Vi körde på Max 5 cm höga hinder, dock ett på 30, och de på 30 vägrade hon... Vilket jag blir väldigt orolig över ! Det är så tråkigt att se att eventuellt inte hennes kropp inte klarar detta men att hennes vilja och glädje aldrig har varit större. ...
För att snabbt gå över till något mycket roligare, går vi raskt över till Willy. Han fick lite av glädjen tillbaka under detta snabba och effektiva träningspass. Jag blev inte sur en enda gång :D jag har väldigt dåligt tålamod ... Willy vill bestämma samma gäller mig, detta skär sig på planen och vi blir arga på varandra. Idag samspelade vi, vilket är ovanligt... Jag glädjas verkligen när vi samspelar för vi gör inte det alla gånger. Willy har så mycket energi som värkens han eller jag kan kontroller till vår fördel... än. Det är det vi jobbar mycket på i vår träning tillsammans. Just nu jobbar vi på glädjen och hindersökerheten som ett led i vårt samarbetet.
Älskade hundar.

Idag har jag varit ledig, så i förmiddags var vi hos min mormor i Brösarp. Senare ikväll blir det troligtvis lite träning (om regnet håller sig här i från )

?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 26 juni 2013 21:19

Yeah ! Idag fick jag min födelsedags present av hjärtat ! En iPad med tillhörande dockningsstation !! Födelsedagen är i oktober... Men festen kör vi nästa lördag den 6 :) vi ska fira 125 år i Huaröd (jag 25, mamma och pappa 50) med ett öppet hus ! ...

Av Zara - 20 juni 2013 22:07

Är nog rätta ordet .. Ja ska ska alla fall försöka blir bättre på att skriva här inne. Det har hänt mycket sen sist.. Inte minst att vi nu är tillbaka på post ort Degeberga. Rättare sagt så bor vi nu verkligen på landet, i skogen :) vi trivs super ...

Av Zara - 2 oktober 2012 14:15

Hösten är verkligen här! Detta märks på månta vis, inte minst att tävlings säsongen börjar ta slut...! Lördagens tävling i Skurup gick kanon. Vi gjorde debut i toppklass 2 och gick in och tog andra platsen ! Jag hade länge funderat på om vi, jag oc...

Av Zara - 19 september 2012 15:17

En dag som många andra.. Boken.soffan.pennan! Miljödidaktik är det som gäller idag, stundtals rätt intressant, den får en att ta ställning till sina aktiva val i vardagen ... Vem behöver inte reflektera lite ibland??? Ringde ett samtal i förmidda...

Presentation

Agility självfallet !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards